Ostatni raport agencji Wavemaker Video Track pokazuje zmiany zachodzące na polskim rynku SVOD. Coraz więcej Polaków ogląda treści wideo w sieci, a co drugiemu zdarza się za nie płacić.
W 2017 roku zaledwie 20% Polaków deklarowało konsumowanie treści wideo w internecie, dziś jest to już 36%. Dzieląc internautów na grupy wiekowe, możemy zaobserwować jeszcze większy skok zainteresowania treściami wideo w sieci. W grupie wiekowej 16-44 lata, jest to aż 40-42% osób. Ogólny wynik „zaniżany” jest przez osoby pomiędzy 45 a 55 rokiem życia, jednak w tej grupie wiekowej również możemy zaobserwować spory wzrost zainteresowania względem 2017 roku.
Wzrosty te wiążą się m.in. z większą rozpoznawalnością serwisów takich jak HBO Go, Netflix czy CDA Premium, za które płacą niektórzy z internautów. W ciągu półtora roku rozpoznawalność legalnych serwisów VOD wzrosła o 20%. Obecnie 80% badanych kojarzy Netflixa, 77% HBO Go, 57% CDA Premium i 31% Amazon Prime.
Do płacenia za dostęp do treści wideo skłaniają Polaków przede wszystkim: brak reklam (47%), lepsze filmy (46%) oraz lepsze seriale (41%). Wielu badanych wskazało również lepszy dostęp do treści niedostępnych nigdzie indziej oraz lepsze działanie serwisów. (kc)
Źródło: https://antyweb.pl/80-internautow-w-polsce-korzysta-juz-ze-streamingu/