Na czerwcowym spotkaniu inwestorów, Twitter przedstawił strategiczny plan koncentracji na treściach wideo. Kopiując mechanizmy TikToka oparte o wyświetlanie filmów w pionie oraz algorytmy sugerujące treści do obejrzenia, Twitter poszedł jeszcze dalej, zwiększając limit długości publikowanych filmów do 2 godzin. Wprowadzono również dodatkowe funkcje, takie jak możliwość regulacji prędkości odtwarzania. W przyszłości Twitter planuje także wprowadzić zautomatyzowane tłumaczenie ścieżki dźwiękowej i dialogów filmów na dowolny język. Obecnie, pirackie wykorzystanie platformy Twitter do hostowania i dystrybucji pełnometrażowych treści chronionych prawem autorskim nie jest alarmujące. Twitter jest jednak wiodącym zagrożeniem w zakresie udostępniania klipów i linków do zewnętrznych serwisów VOD oraz treści na żywo. Jednocześnie platforma pozostaje daleko w tyle za YouTube i Facebookiem jeśli chodzi o narzędzia do zarządzania prawami autorskimi. Brak mechanizmu opartego o fingerprinting stanowi poważne ograniczenie dla twórców i właścicieli treści, którzy pozbawieni są jakiekogolwiek wsparcia ze strony platformy w zakresie zwalczania piractwa.

Źródło: https://www.reuters.com/technology/twitter-focus-video-commerce-business-revamp-investor-presentation-2023-06-16/

Pozostałe newsy